هرچه مخاطبان به اطلاعاتی که ارائه میدهید، بیشتر اعتماد کنند، احتمال خرید محصولات توسط آنها نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، هنگامی که خوانندگان بهطور مداوم محتوای یک برند را میخوانند، دیدگاهشان نسبت به آن برند نه تنها ازلحاظ اعتبار، بلکه ازلحاظ علاقه به آن برند نیز تغییر خواهد کرد.
یکی از رایجترین اهداف بازاریابی محتوا، افزایش آگاهی از برند است. درواقع، هدف اصلی این است که مخاطبین، محتوای ارزشمند تولیدشده را ببینند و نسبت به آن عکسالعمل نشان دهند. این موضوع، نشاندهنده میزان تخصص یک شرکت است. محتواهای مرتبط با این هدف، قالبهای زیر ایجاد شوند: